W wizytówce Google możemy różnicować uprawnienia dostępu, zapraszając użytkowników jako właścicieli lub menedżerów. Najważniejsze jest, że nie musimy dzielić się danymi logowania, kiedy np. zlecasz pozycjonowanie wizytówki Google zewnętrznej firmie – każdy użytkownik korzysta z uprawnienia ze swojego konta. To zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo Twojego konta.
Role użytkowników w profilu firmy Google
Zarządzanie wizytówką Google może wydawać się na początku skomplikowane. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć strukturę uprawnień. Profil firmy Google to potężne narzędzie marketingowe które często obsługiwane jest przez klika osób. Aby to ułatwić profil umożliwia ustawienie jednej z dwóch ról – właściciela i menedżera. Każda wizytówka Google może mieć wielu właścicieli i menedżerów, ale tylko jednego głównego właściciela.
Główny właściciel i pozostali właściciele – mają możliwość dodawania nowych użytkowników do zarządzania profilem i generalnie mają te same uprawnienia. Jednak istnieje jedna kluczowa różnica – główny właściciel nie może usunąć siebie z profilu firmy, chyba że przekaże uprawnienia głównego właściciela innemu użytkownikowi.
Menedżerowie mają również pewne uprawnienia w ramach profilu firmy, ale nie są one tak obszerne jak te, które mają właściciele. Mimo że mają dostęp do większości funkcji, nie mogą podejmować działań, które mają największy wpływ na konto. Na przykład, menedżerowie nie mają możliwości usuwania profilu firmy ani zarządzania użytkownikami.
Zrozumienie tych różnic pomoże Ci efektywnie zarządzać swoimi profilami firmowymi, zapewniając jednocześnie odpowiednie zabezpieczenia i podział obowiązków.
ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE ONLINE:
„Pozycjonowanie lokalne w Google”
Sprawdź jak samodzielnie i w łatwy sposób pozycjonować Lokalną Firmę w Google, by budować bezpłatny strumień klientów?
- Role użytkowników w profilu firmy Google
- Jak przenieść uprawnienia głównego właściciela wizytówki Google?
- Dodawanie właścicieli i menedżerów do profilu firmy w Google
- Ograniczenia dla nowych właścicieli i menedżerów
- Usuwanie właścicieli i menedżerów w wizytówce Google
- Zmiana ustawień dostępu właścicieli i menedżerów
- Wysyłanie prośby o dostęp do zarządzania wizytówką Google
- Zarządzanie menedżerami i właścicielami w wizytówce Google – co warto zapamiętać?
Zarządzanie menadżerami oraz właścicielami w wizytówce Google – tabela uprawnień
Poniżej przedstawiamy pełną listę uprawnień dla właścicieli i menedżerów profilu firmy w Google. Tabela pochodzi z oficjalnej strony Google – „Role właściciela i menedżera profilu”.
Uprawnienie | Właściciel | Menedżer |
---|---|---|
Dodawanie i usuwanie użytkowników | ||
Usuwanie profili firmy | ||
Edytowanie wszystkich adresów URL | ||
Akceptowanie wszystkich aktualizacji Google | ||
Włączanie i wyłączanie Rezerwacji | ||
Aktualizowanie określonych ustawień lokalizacji, Edytowanie nazwy, kategorii lub witryny powiązanej z lokalizacją, Oznaczanie lokalizacji jako zamkniętej, Tworzenie grup lokalizacji | ||
Zarządzanie profilem firmy bezpośrednio w wyszukiwarce i Mapach Google | ||
Zarządzanie linkami do kont Google Ads | ||
Korzystanie z funkcji przesyłania wiadomości | ||
Dodawanie etykiet własnych, by ułatwić wyszukiwanie określonych grup lokalizacji | ||
Dodawanie linków do profili społecznościowych | ||
Edytowanie atrybutów | ||
Edytowanie linku do zamawiania dostawy jedzenia | ||
Edytowanie podstawowych informacji o firmie, takich jak godziny otwarcia wizytówki i adres | ||
Edytowanie numeru telefonu | ||
Edytowanie usług | ||
Tworzenie wpisów, zarządzanie nimi i publikowanie ich | ||
Dodawanie, usuwanie i edytowanie zdjęć na okładkę i dodatkowych zdjęć | ||
Dodawanie, usuwanie i edytowanie logo | ||
Dodawanie, usuwanie i edytowanie produktów | ||
Odpowiadanie na opinie | ||
Pobieranie statystyk | ||
Odpowiadanie na pytania w sekcji „Pytania i odpowiedzi” |
Jak przenieść uprawnienia głównego właściciela wizytówki Google?
Przenoszenie uprawnień głównego właściciela profilu firmy Google może być kluczowe dla utrzymania ciągłości zarządzania wizytówką. Pamiętaj, że tylko obecny główny właściciel profilu firmy Google może przekazać swoje uprawnienia (głównego właściciela) innej osobie.
Czasami może zajść potrzeba przeniesienia uprawnień głównego właściciela profilu firmy na jednego z obecnych właścicieli lub menedżerów. Jeśli jesteś jedynym użytkownikiem powiązanym z profilem firmy, warto dodać więcej osób, które w razie potrzeby będą mogły zarządzać profilem.
Aby przenieść uprawnienia głównego właściciela na innego użytkownika musisz wykonać kilka kroków:
- Otwórz profil firmy Google
- W menu (oznaczone trzema kropkami) wybierz opcję Ustawienia profilu firmy
- Następnie kliknij Menedżerowie
- Znajdź i kliknij osobę, której ustawienia dostępu chcesz zmienić
- Klikamy Dostęp
- Wybierz Główny właściciel
- Kliknij Zapisz aby potwierdzić zmiany
Pamiętaj że nie możesz przenieść uprawnień głównego właściciela na osobę która nie zarządza Twoją wizytówką Google. Dlatego jeśli chcesz przenieść status głównego właściciela na nowego użytkownika, na początku dodaj go jako właściciela a po 7 dniach zmień jego uprawnienia na głównego właściciela (ma to związek z ograniczeniami o których piszemy w dalszej części artykułu).
Dodawanie właścicieli i menedżerów do profilu firmy w Google
Dodanie nowego właściciela lub menedżera do profilu firmy jest całkiem proste. Aby to zrobić należy wykonać następujące kroki.
Jak dodać właściciela wizytówki Google
- Otwórz profil firmy Google
- W menu (oznaczone trzema kropkami) wybierz opcję Ustawienia profilu firmy
- Kliknij Menedżerowie
- Kliknij Dodaj
- Wprowadź dane użytkownika lub adres e-mail osoby, którą chcesz dodać, a następnie wybierz jej poziom dostępu – właściciel
- Kliknij Zapisz aby potwierdzić zmiany
Jak dodać menedżera wizytówki Google
Aby dodać menedżera wizytówki Google należy postępować podobnie jak dodawaniu nowego właściciela.
- Otwórz profil firmy Google
- W menu (oznaczone trzema kropkami) wybierz opcję Ustawienia profilu firmy
- Kliknij Menedżerowie
- Kliknij Dodaj
- Wprowadź dane użytkownika lub adres e-mail osoby, którą chcesz dodać, a następnie wybierz jej poziom dostępu – menedżer
Dodawanie właścicieli i menedżerów – potwierdzenie od Google
Pamiętajcie, że osoba, której wyślecie zaproszenie, będzie musiała je zaakceptować. Gdy to zrobi, otrzymasz potwierdzenie na swój adres e-mail. Taka procedura to proste i skuteczne rozwiązanie, które pozwala zachować bezpieczeństwo – ponieważ nie musimy udostępniać danych logowania do naszego konta.
Ograniczenia dla nowych właścicieli i menedżerów
Nowo dodany właściciel lub menedżer musi odczekać 7 dni, zanim będzie mógł w pełni zarządzać wszystkimi funkcjami profilu. W tym czasie, jeśli spróbuje usunąć profil, usunąć innych właścicieli lub menedżerów, czy przenieść uprawnienia głównego właściciela, pojawi się błąd. W przypadku gdy nowy właściciel lub menedżer usunie swoje konto w trakcie pierwszych 7 dni, zostanie usunięty z profilu firmy Google. Jeśli zmieni zdanie, trzeba go będzie dodać ponownie.
Usuwanie właścicieli i menedżerów w wizytówce Google
Usuwanie właścicieli i menedżerów w wizytówce Google odbywa się podobnie jak ich dodawanie, należy:
- Otworzyć profil firmy Google
- Kliknąć na menu (trzy kropki w prawym górnym rogu panelu zarządzania wizytówką)
- Kliknąć Ustawienia profilu firmy
- Kliknąć Menedżerowie
- Wybieramy osobę, którą chcemy usunąć
- Klikamy opcję Usuń menedżera
- Potwierdzamy klikając w Usuń
Pamiętajcie, że tylko właściciele mogą usuwać innych właścicieli i menedżerów.
Zmiana ustawień dostępu właścicieli i menedżerów
Jeśli chcecie zmienić poziom dostępu istniejącego menedżera lub właściciela, również jest to możliwe. Aby tego dokonać należy:
- Otworzyć profil firmy Google
- Kliknąć na menu (trzy kropki w prawym górnym rogu panelu zarządzania wizytówką)
- Kliknąć Ustawienia profilu firmy
- Kliknąć Menedżerowie
- Wybieramy osobę, której uprawnienia dostępu chcemy zmienić
- Klikamy opcję Dostęp
- Wybieramy nową rolę
- Potwierdzamy klikając Zapisz
Poziomy dostępu spośród jakich możemy wybierać to: główny właściciel (jeśli jesteś głównym właścicielem, możesz przenieść prawo własności), właściciel lub menedżer.
Wysyłanie prośby o dostęp do zarządzania wizytówką Google
Jeśli chcesz dodać siebie jako właściciela czy menedżera wizytówki Google, możesz wysłać prośbę o dostęp:
- Wpisz w Google frazę – Moja firma
- Kliknij w wynik Profil Firmy w Google
- Kliknij Zarządzaj
- W menedżerze profilu firmy kliknij Dodaj Firmę i Dodaj pojedynczą firmę
- Wyszukaj nazwę firmy do której chcesz się dodać i kliknij właściwą pozycję
- Kliknij Poproś o dostęp
- Wybierz poziom dostępu
- Wybierz powiazanie z firmą
- Wpisz swoje imię i naziwsko
- Podaj swój numer telefonu
- Opcjonalnie – podaj nazwę agencji
- Zaznacz zgodę – pozwól właścicielowi tego profilu…
- Kliknij Wyślij
- Po kliknięciu w wyślij pojawi się okno z potwierdzeniem wysłania prośby, kliknij Gotowe
- Powinieneś również otrzymać email z potwierdzeniem wysłania prośby
- Teraz musisz poczekać aż właściciel profilu zaakceptuje Twoją prośbę.
ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE ONLINE:
„Pozycjonowanie lokalne w Google”
Sprawdź jak samodzielnie i w łatwy sposób pozycjonować Lokalną Firmę w Google, by budować bezpłatny strumień klientów?
Zarządzanie menedżerami i właścicielami w wizytówce Google – co warto zapamiętać?
Zarządzanie menedżerami i właścicielami w wizytówce Google jest proste i intuicyjne. Pozwala na elastyczne zarządzanie dostępem do profilu firmy, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo i kontrolę nad tym, kto ma dostęp do kluczowych funkcji. Dlatego niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy wielki korporację, warto skorzystać z tych funkcji, aby jak najlepiej wykorzystać swoją obecność w Google.