Zmiany w procesie przywracania zawieszonego profilu firmy Google: Co musisz wiedzieć

Google wprowadziło niedawno istotne zmiany w procesie przywracania zawieszonego profilu firmy. Zmiany te mają na celu zwiększenie przejrzystości i efektywności całego procesu, ale przynoszą ze sobą również pewne wyzwania dla właścicieli firm.

Zmiany w procesie i formularzu przywracania profilu firmy Google
(Ocen: 9)

Google, znane z ciągłego doskonalenia swoich usług, dąży do zapewnienia użytkownikom jak najbardziej efektywnych i przejrzystych rozwiązań. Jednak każda zmiana, nawet ta wprowadzana w najlepszej wierze, może przynieść pewne wyzwania. Zwłaszcza dla właścicieli firm, którzy muszą dostosować się do nowych wytycznych i procedur.

Tym razem Google wprowadza nowy formularz (proces) przywracania zawieszonego profilu firmy. I choć na moment pisania artykułu nadal można składać wniosek o przywrócenie wizytówki Google w starej formie, to warto przyjrzeć się tym zmianom. W tym artykule sprawdzimy jak wygląda nowy proces i na co należy zwrócić uwagę w trakcie jego wykonywania.

Jak wyglądał stary proces przywracania

W przeszłości, kiedy profil firmy został zawieszony, właściciel firmy otrzymywał e-mail z informacją o zawieszeniu wizytówki, jednak bez podania konkretnej przyczyny. Zazwyczaj miało to związek z naruszeniem wytycznych Google. Użytkownik, w celu przywrócenia wizytówki, dokonywał na niej zmian i wypełniał formularz, który był następnie przeglądany przez technika wsparcia. Jeśli otrzymałeś odmowę, można było ponowić prośbę o przywrócenie profilu firmy. Więcej o tym procesie pisaliśmy na naszym blogu – Zawieszona wizytówka Google – jak odblokować dostęp?

Założenia nowego procesu przywracania profilu firmy

Nowy proces przywracania charakteryzuje się większą przejrzystością. Nowy kreator, choć daje wskazówki dotyczące tego, co zostało naruszone, to jednak dalej nie robi tego w sposób szczegółowy, np. jedynie informuje o „naruszeniu treści”. Mimo wszystko, kreator jest bardziej przejrzysty i prowadzi nas przez cały proces przywracania profilu krok po kroku. Zachęcamy do zapoznania się z oficjalną dokumentacją – link!

Limit czasowy i przygotowanie dokumentów

Po otwarciu formularza umożliwiającego załączenie dowodów, musisz przesłać go w ciągu 60 minut. W przeciwnym wypadku dowody nie zostaną dołączone do odwołania. Dlatego zanim zaczniesz proces, warto się dobrze przygotować. Przed przejściem do wypełniana formularza, znajdź i zeskanuj odpowiednie dokumenty, takie jak:

  • Oficjalny dowód zarejestrowania firmy,
  • Zezwolenie na prowadzenie działalności,
  • Zaświadczenia podatkowe,
  • Rachunki (za prąd, telefon, telewizję kablową, internet itp.) wystawione na firmę.

Aby dołączyć wiele dokumentów do wniosku, można spakować je w jednym pliku zip. Jeśli nie uda się złożyć dokumentów w wyznaczonym czasie (60 minut), nie będzie możliwości dodania ich po tym czasie.

Jedna szansa na przywrócenie

Największym zaskoczeniem w nowym procesie jest to, że daje on właścicielom firm tylko jedną szansę na przywrócenie zawieszonego profilu. To oznacza, że musisz być pewien swojego odwołania i dostarczyć wszystkie niezbędne dowody za pierwszym razem. Dlatego tym bardziej istotne jest aby przygotować wszelkie niezbędne materiały przed rozpoczęciem wypełniania nowego formularza i nanieść wcześniej zmiany na wizytówkę, tak aby była ona zgodna z wytycznymi.

Alternatywa w postaci mediacji

Jeśli nie skorzystasz z tej jednej szansy na przywrócenie, nowe regulacje P2B wprowadzone przez Unię Europejską dają Ci możliwość skorzystania z mediacji. Niestety, są one płatne. Właściciel profilu musi pokryć 40% ich kosztów – najmniejsza opłata wynosi 250 €. W skrócie, może to oznaczać jedną szansę na przywrócenie. Kolejną jest udział w mediacji, na którą Google może (ale nie musi) najpierw się zgodzić.

Tabela opłat za mediację klienta biznesowego Google
Źródło: www.cedr.com

Skonsultuj się z ekspertem

Zanim rozpoczniesz proces odwołania warto skonsultować się z ekspertem w zakresie profilu firmy Google. Profesjonalne wsparcie może pomóc w zrozumieniu i prawidłowym zastosowaniu się do wytycznych. Dzięki temu możemy mieć pewność, że dokonane przez nas zmiany są zgodne z oczekiwaniami Google i zwiększają nasze szanse na skuteczne przywrócenie zawieszonego profilu.

Jak wygląda nowy proces przywracania wizytówki Google

Aby dostać się do nowego panelu zarządzania odwołaniami profilu firmy, należy udać się pod ten link. Pamiętaj aby nie rozpoczynać procesu bez uprzedniego przygotowania wszystkich niezbędnych dokumentów.

  • Na początku zaloguj się na woje konto Google
Logowanie do panelu zarządzania odwołaniami profilu firmy Google
  • Następnie wybierz profil firmy którego będzie dotyczyć odwołanie.
Panel zarządzania odwołaniami profilu firmy Google - wybór profilu firmy
  • Po kliknięciu Dalej zobaczysz informację, że na załączenie dowodów będziesz mieć 60 minut, po przekroczeniu tego czasu dowody nie zostaną dodane. Dlatego zanim przejdziesz dalej upewnij się że masz przygotowane wszelkie niezbędne dokumenty.
  • Następnie postępuj zgodnie z wskazówkami jakie wyświetla Ci Google

Nowy proces przywracania zawieszonego profilu firmy Google – co powinieneś zapamiętać!

Nowy formularz przywracania zawieszonego profilu firmy Google jest bardziej przejrzysty, ale wprowadza kilka istotnych zmian. Po pierwsze wymaga od właścicieli firm dokładniejszego przygotowania wszystkich niezbędnych dowodów, przed przystąpieniem do procesu. Ważne jest, aby być świadomym ograniczonego limitu czasowego (60 minut) i odpowiednio się do niego dostosować, aby uniknąć dalszych problemów.

Dajcie nam znać czy już zetknęliście się z nowym procesem? Czy uważacie, że przyniesie on więcej korzyści niż problemów dla właścicieli firm?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *