Zawieszona wizytówka Google - jak odblokować dostęp?
(Ocen: 24)

Wizytówka Google to potężne narzędzie marketingowe, które pomaga firmom wyróżnić się w wynikach wyszukiwania Google i na Google Maps. Kiedy jest zawieszona, firma traci widoczność, co może mieć negatywny wpływ na ilość nowych klientów.

Zawieszona wizytówka Google

W tym artykule omówimy, dlaczego Google może zawiesić Twoją wizytówkę, jakie są najczęstsze przyczyny takiej sytuacji oraz przedstawimy krok po kroku, jak odblokować zawieszoną wizytówkę Google. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym użytkownikiem Google Moja Firma, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tą platformą, ten artykuł pomoże Ci zrozumieć, jak poradzić sobie z tym nieprzyjemnym problemem.

Jeśli nie czujesz się na siłach z samodzielnym wykonaniem wszystkich kroków możesz skontaktować się z nami, postaramy się pomóc. Prowadzenie profilu firmy może być dla wielu przedsiębiorców procesem czasochłonny. Jeśli napotykasz trudności lub brakuje Ci czasu na samodzielne prowadzenia profilu, skorzystaj z oferowanej przez nas usługi pozycjonowania wizytówki Google.

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE ONLINE:

„Pozycjonowanie lokalne w Google”

Sprawdź jak samodzielnie i w łatwy sposób pozycjonować Lokalną Firmę w Google, by budować bezpłatny strumień klientów?

Jak odblokować wizytówkę Google?

Aby odblokować wizytówkę Google, musimy poprawić zawieszony profil firmy. Proces składa się z dwóch części:

1 – Sprawdzenie i dostosowanie wizytówki do wytycznych Google
2 – Zgłoszenie prośby o przywrócenie profilu firmy w Google

Zawieszenie wizytówki Google może wynikać z wielu przyczyn, najczęściej powodem blokady jest niezgodność z wytycznymi. Google nie informuje nas co dokładnie spowodowało zawieszenie, więc problem musimy zlokalizować sami, przeglądając poklei wszystkie elementy naszego profilu i poprawiając je.

Sprawdzenie i dostosowanie wizytówki do wytycznych Google

Aby pomóc Ci w szybszym powrocie Twojej wizytówki Google, przeprowadzimy Cię przez listę najpowszechniejszych błędów jakie mogły mieć wpływ na zawieszenie Twojej wizytówki i pokażemy jak możesz je naprawić, zanim wyślesz prośbę o ponowną weryfikację. Przejdź dokładnie przez wszystkie punkty naszego poradnika nie pomijając żadnego punktu i popraw elementy które nie są zgodne z wytycznymi Google.

Zawieszona wizytówka Google – najczęstsze błędy

  • Nazwa wizytówki Google
  • Kategoria działalności
  • Opis firmy
  • Numer telefonu
  • Strona internetowa
  • Lokalizacja firmy
  • Obsługiwany obszar
  • Godziny otwarcia
  • Użytkownik który ma dostęp do Twojego konta mógł zostać zawieszony
  • Duplikaty wizytówki firmy Google
  • Obecność wielu profili pod tym samym adresem.

Nazwa wizytówki Google

Nazwa użyta w Twojej wizytówce Google powinna być taka sama jak Twoja prawdziwa nazwa. Jeśli nazywasz się np. „Auto Serwis Kowalski” ale w swojej wizytówce dodałeś słowa kluczowe określające gdzie prowadzisz działalność czy czym się zajmujesz, to jest to już niezgodne z wytycznymi Google. Dlatego sprawdź czy nie użyłeś słów kluczowych w nazwie swojej wizytówki Google i usuń je w razie potrzeby.

Przykład nazwy niezgodnej z wytycznymi Google: „AutoSerwis Legionowo – Kowalski Mechanik Auto Elektryk – Wymiana Oleju – Nabicie Klimatyzacji”

Kategoria działalności

Kategorie rzadziej odpowiadają za zawieszenie wizytówki Google. Mimo wszystko powinieneś upewnić się czy są odpowiednio dobrane dla Twojej działalności.

Opis firmy

Upewnij się że opis Twojej wizytówka Google jest prawdziwy, zwięzły i wartościowy. Nie upychaj w nim słów kluczowych w sposób nienaturalny. Pamiętaj że Twoją weryfikację będzie przeprowadzał pracownik Google.

Numer telefonu

Numer telefonu Twojej wizytówki Google powinien być zgodny z numerem podanym na Twojej stronie internetowej (stronie www którą wskazałeś w wizytówce). Jeśli prowadzisz kilka działalności i masz kilka wizytówek, najlepiej abyś do każdej wizytówki stosował inny numer telefonu.

Strona internetowa

Upewnij się że podałeś prawidłową stronę internetową. Sprawdź czy Twoja strona internetowa nie przekierowuje użytkowników w inne miejsce w internecie i czy w ogóle jest dostępna. Poza tym strona WWW powinna zawierać te same dane firmy NAP (Name Address Phone) jakie podałeś w wizytówce. Jeśli nie masz strony internetowej zostaw to miejsce puste.

Lokalizacja firmy

Adres Twojej działalności powinien być zgodny z tym pod którym prowadzisz działalność swojej firmy. Najlepiej żeby lokalizacja wizytówki pokrywała się z wpisem w CEIDG.

Obsługiwany obszar

Pokazujesz w swojej wizytówce adres działalności ale prowadzisz działalność obszarową, co wtedy?

  • Jeśli ze swoimi usługami odwiedzasz klientów w ich domach, możesz być uznany jako firma która prowadzi działalność obszarową i nie powinieneś mieć wyświetlanego fizycznego adresu w swojej wizytówce.
  • Jeśli prowadzisz działalność obszarową i pokazujesz swój fizyczny adres, usuń go i ustaw obszar działalności.
  • Określ tylko ten obszar w którym faktycznie świadczysz swoje usług. Nie przesadzaj z określaniem obszaru większego niż obsługujesz – jest to niezgodne z wytycznymi Google. Pamiętaj, że obszar Twoje działania nie powinien być większy niż 2 godziny jazdy od adresu Twojej firmy.
  • Jeśli masz stworzonych kilka wizytówek tylko po to aby pokryć jak największy obszar działania na mapie. Również powinieneś je usunąć.

Godziny otwarcia

Upewnij się że podałeś prawidłowe godziny otwarcia twojej działalności. Jeśli masz np. ustawione, że pracujesz 24h/dobę ale faktycznie wykonujesz działalność od 08:00 do 16:00 powinieneś to zmienić. Poza tym godziny otwarcia powinny pokrywać się z godzinami podanymi na stronie internetowej.

Użytkownik który ma dostęp do Twojego konta mógł zostać zawieszony

Może nie jest to najczęstszy przypadek, ale jeśli upoważniłeś kogoś w przeszłości do swojego konta Google, kogoś z rodziny bo miał Ci pozycjonować wizytówkę albo jakąś agencję która się tym zajmowała. Ale z jakiegoś powodu konto tej osoby lub agencji zostało zawieszone, np. za stosowanie złych praktyk, to Google może także zawiesić wszystkie powiązane z nimi konta. Dlatego przejdź do panelu gdzie zarządzasz menedżerami oraz właścicielami w wizytówce Google i upewnij się że współpracujesz z zaufanymi osobami czy agencjami. Odłącz od swojego konta Google te co do których nie masz zaufania.

Duplikaty wizytówki firmy Google

Posiadanie wielu profili dla tej samej firmy na Google Maps może prowadzić do zawieszenia Twojej wizytówki Google. Usuń wszystkie niepotrzebne profile swojej firmy z Twojego konta.

Obecność wielu profili Google pod tym samym adresem

Obecność bardzo dużej ilości profili Google pod tym samym adresem jest dla Google sygnałem ostrzegawczym. Dlatego jeśli zarejestrowałeś wizytówkę pod jakimś wirtualnym adresem lub pod adresem przestrzeni co-working, albo próbujesz w jakiś inny sposób przechytrzyć Google, to Google może to wykryć i jeśli uzna to za niezgodne z prawdą może zawiesić taką wizytówkę.

Były to najczęściej pojawiające się powody zawieszenia wizytówki Google. Jeśli poprawisz powyższe błędy powinieneś zwiększyć swoje szanse na jej odwieszenie. Musisz mieć jednak na uwadze, że nawet jeśli wykonałeś wszystkie kroki poprawnie lub nie znalazłeś żadnych błędów to Google czasami, tak po prostu dalej będzie uważać Twoją wizytówką za niezgodną z jego wytycznymi, mimo iż nie zrobiłeś nic złego. Czasami po prostu takie rzeczy się równie zdarzają. W takim wypadku sugerujemy przejście bardzo dokładnie przez wszystkie wytyczne Google i sprawdzenie wszystkich elementów Twojej wizytówki, krok po kroku, z wytycznymi Google, abyś miał 100% pewność że niczego nie pominąłeś.
Link do wytycznych Google znajdziesz – tutaj!.

Wskazówki na temat umieszczania informacji o firmie w Google

Zgłoszenie prośby o przywrócenie zawieszonej wizytówki w Google

Jeśli uważasz że Twoja wizytówka jest już poprawiona i gotowa do ponownej weryfikacji, możesz przejść do drugiej części poradnika.

Przygotuj dokumenty niezbędne do weryfikacji

Do złożenia prośby będziesz potrzebować numeru ID swojej wizytówki Google. Przejdź do naszego artykułu i dowiedz się gdzie znaleźć identyfikator profilu firmy Google.

Google będzie wymagać od Ciebie również dokumentów które pomogą mu rozpatrzyć Twoją prośbę, dlatego przygotuj je wcześniej.

Zawieszona wizytówka Google - dokumenty wymagane przez Google

Pierwszym dokumentem wymaganym przez Google może być wpis do CEIDG, drugi to rachunek za media zawierający nazwę firmy i adres, może to być opłata za telefon, gaz, wodę, prąd, internet etc.

Możesz również rozważyć dodanie innych dokumentów które mogą pomóc w procesie weryfikacji.
Czasami pracownik Google, weryfikujący Twoją wizytówkę może poprosić o te dodatkowe informacje, co może przedłużyć cały proces. Uprzedzając go możesz dodać od razu kilku dodatkowych „dowodów”:

  • Umowa najmu lokalu
  • Jeśli Twoja firma jest widoczna w Street View zrób zrzut ekranu budynku
  • Zdjęcie biura z widocznym szyldem
  • Zdjęcia wewnątrz firmy
  • Nagranie krótkiego filmu pokazującego wejście, wnętrze oraz zaplecze biura

Jeśli możesz przygotuj również linki z oficjalnych stron rzędowych w których Twoja firma jest wymieniona. Może to być link do Twojego wpisu w KRS czy CDEIG.

Teraz kiedy masz już zebrane razem, wszystkie potrzebne dokumenty, możesz przejść do formularza odwołania.

Jak wypełnić formularz z prośbą o przywrócenie profilu firmy Google

Kiedy upewnisz się, że Twoja wizytówka jest poprawnie wypełniona możesz wrócić do maila jaki otrzymałeś od Google i kliknąć znajdujący się w nim link, poprzez który zgłosisz prośbę o ponowną weryfikację swojej wizytówki. Jeśli nie dostałeś tego maila lub usunąłeś go z poczty – TUTAJ – znajdziesz link który przeniesie Cię do miejsca w którym możesz złożyć prośbę o przywrócenie profilu firmy Google.

Na początek odpowiedz na kilka prostych pytań.

Prośba o przywrócenie profilu firmy w Google dla firm działających lokalnie - zaznaczanie pytań

Następnie wprowadź swoje imię i nazwisko, podaj adres email który używasz do zarządzania swoją wizytówką Google oraz określ swoje powiązanie z firmą – czy jesteś właścicielem firmy, pracownikiem, znajomym etc.

Prośba o przywrócenie profilu firmy w Google dla firm działających lokalnie - uzupełnienie pól imię, e-mail i powiązanie z firmą

Podaj nazwę swojej firmy, dodaj adres lub obszar działalności swojej firmy, podaj numer ID który przygotowałeś wcześniej, wpisz również swój numer telefonu.

Prośba o przywrócenie profilu firmy w Google dla firm działających lokalnie - podaj nazwę, adres, numer ID zawieszonej wizytówki Google, numer telefonu

W kolejnym oknie możesz opisać działania jakie wykonałeś w celu przywrócenia wizytówki Google. Jest to również miejsce w którym możesz napisać dlaczego uważasz, że powinna zostać przywrócona. Nie pozostawiaj tego pola pustego.

  • Opisz zmiany jakie dokonałeś na wizytówce
  • Dodaj linki które mogę poprawić Twoją wiarygodność
  • Podkreśl że zależy Ci na poprawnej weryfikacji wizytówki Google.
  • Jeśli nie wiesz dlaczego Twój profil został zablokowany, możesz to również tu napisać.

Nie wylewaj tutaj swoich emocji, tylko opisz fakty i przedstaw dowody.

Zawieszon wizytówka Google - przykładowy tekst odwołania

Kolejnym krokiem jest przesłanie wymaganych przez Google dokumentów. Możesz w tym miejscu dodać więcej dowodów, o których wspominaliśmy na początku tej sekcji, takich jak zdjęcie biura z widocznym szyldem, umowa najmu lokalu itd. Aby dodać wszystkie te dokumenty stwórz paczkę w formacie .zip i dodaj klikając w „wybierz plik”.

Zawieszona wizytówka Google - dodawanie wymaganych dokumentów do formularza

Na koniec należy odpowiedzieć na pytanie czy prośba dotyczy co najmniej 10 lokalizacji? Jeśli NIE, zaznaczamy NIE. Zaznaczamy checkbox poniżej i klikamy „Prześlij”. To wszystko – wniosek został złożony. Teraz należy poczekać.

Przesłanie prośby o przywrócenie profilu firmy w Google

ZAPISZ SIĘ NA DARMOWE SZKOLENIE ONLINE:

„Pozycjonowanie lokalne w Google”

Sprawdź jak samodzielnie i w łatwy sposób pozycjonować Lokalną Firmę w Google, by budować bezpłatny strumień klientów?

Ile czasu trwa odblokowanie wizytówki Google moja firma?

Po kliknięciu w przycisk „Prześlij” powinieneś dostać email z potwierdzeniem złożenia wniosku. Czas weryfikacji zgłoszenia zazwyczaj trwa nie dłużej niż 2 tygodnie. Aby lepiej wykorzystać potencjał profilu firmy w internecie, możesz skorzystać z naszego kursu pozycjonowania wizytówki. Dowiesz się z niego między innymi jak podnieść pozycję Twojej wizytówki w wynikach wyszukiwania Google i jak stać się lepiej widocznym dla nowych klientów.

Odblokowanie zawieszonej wizytówki Google – co warto zapamiętać?

Profil firmy w Google jest kluczowym narzędziem dla każdego biznesu działającego lokalnie, który chce zwiększyć swoją widoczność w Internecie. Dlatego zawieszona wizytówka Google może dodać niepotrzebnego stresu. Aby przyśpieszyć proces odblokowywania wizytówki warto poświęcić więcej czasu na dostosowanie jej do wytycznych Google. Jeśli dokładnie, krok po kroku, przejdziesz przez wszystkie powyższe punkty i upewnisz się że dostosowałeś swoją wizytówkę do wytycznych Google, dostarczyłeś wszystkie niezbędne dokumenty oraz informacje, to powinieneś przejść pozytywnie weryfikację bez potrzeby ponownego kontaktu z supportem Google.

Dlatego zanim wyślesz wniosek upewnij się 2 razy, że niczego nie ominąłeś.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *