Ukrycie adresu, ustawienie obszaru działania, stworzenie nowej wizytówki pod nowym adresem – czyli jak poprawić widoczność wizytówki Google
(Ocen: 14)

Wiele firm zmaga się z pytaniem, jak najlepiej wykorzystać profil firmy w Google do zwiększenia swojej widoczności w internecie, zwłaszcza gdy działają mobilnie lub chcą być wyświetlane w większych miastach. Czy powinniśmy ukryć adres naszej siedziby? Jak ustawić obszar działania, aby odzwierciedlał nasz zasięg? Czy tworzenie dodatkowych wizytówek dla różnych lokalizacji to dobry pomysł?

Te pytania są kluczowe dla każdego przedsiębiorcy, który chce skutecznie wykorzystać potencjał wyszukiwarki Google, szczególnie w aspekcie pozycjonowania lokalnego. W tym artykule skupimy się na praktycznych wskazówkach i strategiach, które pomogą Ci na nie odpowiedzieć i zoptymalizować widoczność Twojej firmy w internecie.

Ukrycie adresu i ustawienie obszaru działania

Decyzja o ukryciu adresu Twojej firmy oraz ustawieniu odpowiedniego obszaru działania może okazać się kluczowa z kilku powodów. Oto dlaczego i jak możesz wykorzystać te narzędzia do swojej korzyści.

Kiedy warto rozważyć ukrycie adresu?

Ukrycie adresu w wizytówce Google jest istotne kiedy nie przyjmujesz swoich klientów stacjonarnie. Najczęściej korzystają z tej opcji firmy świadczące usługi mobilne, jak np. elektrycy, hydraulicy czy holowanie. Pozwala to uniknąć zamieszania, kiedy klient przyjeżdża pod wskazany w wizytówce adres, a tam po prostu nikogo nie ma. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorstw, które nie mają fizycznego punktu obsługi klienta, ale oferują usługi w domu klienta lub w różnych lokalizacjach.

Jak ustawić obszar działania?

Po ukryciu adresu, następnym krokiem jest ustawienie obszaru działania firmy. Ta funkcja pozwala określić geograficzny obszar działalności, w którym Twoja firma jest aktywna i widoczna dla potencjalnych klientów. Na przykład, jeśli świadczysz usługi holownicze w całym województwie, możesz ustawić całe województwo jako obszar działania. Dzięki temu Twój profil firmy będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla osób znajdujących się w tym regionie.

Według wytycznych Google „Granice obszaru działalności wskazanego na profilu powinny obejmować miejsca położone w zasięgu maksymalnie 2 godzin jazdy od lokalizacji firmy” – jednak przy pewnych branżach ustawienie tak dużego obszaru może nie być najlepszym rozwiązaniem. Analizuj, skąd pochodzą Twoi klienci i dostosuj obszar działania do miejsc, z których masz najwięcej zapytań. Nie musisz ustawiać jednego dużego obszaru działania, czasami lepszym wyborem może być dodanie kilku mniejszych.

Pamiętaj tylko że jednym z głównych czynników mających wpływ na pozycję w Google jest geolokalizacja. Wyszukiwarka może w pierwszej kolejności wyświetlać firmy znajdujące się blisko osoby wyszukującej. Dlatego ukrycie adresu i ustawienie obszaru działania choć może poprawić widoczność Twojej wizytówki w danym rejonie to jednak profile z widocznym adresem mogą wyświetlać się przed Tobą.

Oprócz ustawienia obszaru działania, upewnij się, że reszta Twojego profilu jest kompletna i zoptymalizowana pod kątem SEO, co obejmuje dodanie szczegółowych opisów usług, zdjęć oraz opinii klientów w Google.

Kiedy zostawić widoczny adres oraz ustawić obszar działalności?

W niektórych przypadkach, szczególnie dla firm oferujących usługi zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie, utrzymanie widocznego adresu przy jednoczesnym określeniu obszaru działania może być najlepszym rozwiązaniem. Przykładem mogą być fizjoterapeuci, którzy świadczą usługi zarówno w swoim gabinecie, jak i w domach pacjentów.

Dla takich sytuacji, gdy firma nie ma stałych godzin otwarcia lub nasza dostępność jest ograniczona, profil firmy Google oferuje opcję atrybucji „wymaga umówienia wizyty”. Dzięki temu potencjalni klienci widzą, że choć firma posiada fizyczną lokalizację, konieczne jest wcześniejsze umówienie się na wizytę. Jest to szczególnie przydatne, gdy Twoje usługi wymagają indywidualnego podejścia do klienta, nie przyjmujesz klientów „z marszu” lub gdy nie wiesz samemu kiedy będziesz dostępny w swojej lokalizacji. Dodatkową korzyścią widocznego adresu jest zwiększenie zaufania wśród klientów, pokazując, że firma ma stacjonarną siedzibę.

Kiedy warto stworzyć nowe wizytówki pod nowym adresem?

Jednym z efektywnych sposobów na zwiększenie widoczności Twojej firmy jest stworzenie oddzielnych wizytówek Google dla różnych lokalizacji. Ta metoda pozwala lepiej docierać do klientów w różnych obszarach i zoptymalizować lokalne pozycjonowanie.

Dlaczego warto rozważyć tworzenie nowej wizytówki?

Dla firm, które rozszerzają swoją działalność na nowe lokalizacje lub posiadają kilka oddziałów, stworzenie oddzielnych wizytówek dla każdego adresu jest wręcz kluczową strategią. Posiadanie osobnej wizytówki dla każdej lokalizacji nie tylko ułatwia klientom znalezienie konkretnego oddziału, ale także pozwala na lepszą lokalną optymalizację SEO.

Jak stworzyć skuteczną wizytówkę dla nowej lokalizacji?

Nową wizytówkę dla nowej lokalizacji tworzymy tak jakbyśmy dodawali nową firmę. Należy przejść do Menedżera Profilu Firmy i po lewej stronie kliknąć niebieski przycisk „Dodaj firmę”. Dalej postępujemy zgodnie z informacjami wyświetlanymi na ekranie monitora. Sprawdź jak założyć i skutecznie zweryfikować wizytówkę Google? To o czym należy pamiętać przy tworzeniu nowej lokalizacji to:

Dodaj pojedynczą firmę - dodawanie profilu firmy Google
  • Dokładne informacje: Upewnij się, że każda wizytówka zawiera dokładne informacje, numer telefonu, godziny otwarcia a przede wszystkim unikalny adres.
  • Lokalne SEO: Dostosuj treść wizytówki do lokalnych klientów, włączając lokalne słowa kluczowe i informacje, które są istotne dla danej lokalizacji.
  • Zdjęcia i opinie: Dodaj zdjęcia specyficzne dla danej lokalizacji i zachęcaj klientów do zostawiania opinii na temat konkretnego oddziału. To zwiększa wiarygodność i pomaga w lokalnym SEO.
  • Strona WWW: Dobrze było by mieć przygotowane oddzielne strony, bądź podstrony w witrynie internetowej dla każdego oddziału z uwzględnieniem słów kluczowych odpowiednich dla danej lokalizacji. Należy również pamiętać o dodaniu odpowiedniej mapki Google czy danych teleadresowych.

Jak zdobyć widoczność w większym mieście?

Wielu naszych klientów zadaje nam pytania: Co najlepiej zrobić kiedy siedziba naszej firmy znajduje się pod miastem a chcielibyśmy być widoczni w mieście?
Otóż jednym z rozwiązań mogłoby być ustawienie obszaru działania na terenie który nas interesuje. Wiemy już jednak, że nie jest to rozwiązanie idealne, gdyż Google preferuje firmy z widocznym adresem znajdujące się blisko osoby wyszukującej. Dlatego jeśli Twoja firma znajduje się w pobliżu większego miasta, i chciałbyś, aby Twoja wizytówka była widoczna w tym mieście, rozważ utworzenie nowej wizytówki dla lokalizacji w tym mieście. Jest to skuteczna strategia dla firm chcących rozszerzyć swoją widoczność i przyciągnąć klientów z większych obszarów miejskich.

Ważne aspekty przy tworzeniu wizytówki w nowej lokalizacji

  • Weryfikacja Google: Pamiętaj, że utworzenie nowej wizytówki w innym mieście będzie najprawdopodobniej wymagało dodatkowej weryfikacji przez Google. Proces weryfikacji jest istotny, aby upewnić się, że informacje są dokładne i wiarygodne.
  • Lokalizacja i adres: Upewnij się, że nowa wizytówka zawiera dokładny adres i informacje kontaktowe, które będą odpowiadać tej nowej lokalizacji.
  • Spójność informacji: Zachowaj spójność w zakresie nazwy firmy i jej podstawowych informacji, różnicując jedynie dane specyficzne dla każdej lokalizacji.

Osobne wizytówki dla różnych lokalizacji mocno zwiększają szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania w danym regionie.

Ukrycie adresu, ustawienie obszaru działania czy stworzenie nowej wizytówki – kluczowe aspekty do zapamiętania

Zarządzanie wizytówkami Google wymaga przemyślanej strategii, która dostosowuje się do specyfiki i potrzeb Twojej działalności. Dlatego nie ma sztywnych reguł kiedy lepszym rozwiązaniem będzie ukrycie adresu, ustawienie obszaru działania, a może stworzenie nowej wizytówki pod nowym adresem. Możemy jedynie przyjąć pewne założenia, które każdy powinien do swojego biznesu.

  • Ukrycie adresu i ustawienie obszaru działania: Idealne dla firm świadczących usługi mobilne lub działających na szerszym terenie. Pozwala to na zwiększenie widoczności w określonych regionach. Pamiętaj o optymalizacji profilu pod kątem SEO.
  • Kiedy zostawić widoczny adres i ustawić obszar działalności: W przypadkach, gdy firma oferuje usługi zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie, utrzymanie widocznego adresu z opcją atrybucji „wymaga umówienia wizyty” może być najlepszym rozwiązaniem.
  • Stworzenie nowej wizytówki pod nowym adresem: Rozważ tę opcję, jeśli Twoja firma rozszerza działalność na nowe lokalizacje. Daje to większą widoczność w lokalnych wyszukiwaniach i pozwala na precyzyjne dostarczanie informacji klientom. Pamiętaj o konieczności weryfikacji nowych wizytówek przez Google.
  • Rozszerzenie zasięgu do większego miasta: Jeśli Twoja firma znajduje się poza większym miastem, ale chcesz być w nim widoczny, rozważ utworzenie nowej wizytówki w tej lokalizacji. Pamiętaj, że również może to wymagać dodatkowej weryfikacji przez Google.
  • Optymalizacja i spójność: Niezależnie od wybranej strategii, kluczowe jest utrzymanie spójności i dokładności informacji we wszystkich wizytówkach i na stronie internetowej. Regularne aktualizacje, dostosowanie do lokalnych słów kluczowych i dbałość o jakość treści są niezbędne dla skutecznej obecności online.

Pamiętaj, że zarządzanie wizytówkami Google to proces ciągły, wymagający regularnego monitorowania i dostosowywania strategii do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb Twojej firmy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *